How Can We Believe in Humanity, When All Monsters are Human?

14. listopadu 2015 v 16:39 | Smilee
Mám pocit, že se pouštím do něčeho hodně nebezpečného, ale myslím, že stojí za to se trochu vyjádřit. Hned, co jsem se ráno probudila, začaly na mě vyskakovat nejrůznější příspěvky o té události ve Francii. Facebook a jiné sociální sítě jsou toho plné. A myslím, že to zasáhlo každého z nás alespoň nějakým způsobem, ať už na to máme názor jakýkoliv.
A tak jsem se rozhodla, že o tom řeknu i něco svého (a doufám, že mě neukamenujete).

paris, world, and pray image



Je to něco strašného. Myslím, že na tom se všichni shodneme. Představte si, že jdete na nějaký koncert a najednou nějaký šílenec začne střílet do všeho, co se hýbe. Představte si, že sedíte na fotbalovém zápase a uslyšíte výbuch ozývající se z města. Nedokážu si představit, jak strašně se teď všichni obyvatelé Paříže (i Francie) cítí. Terorismus je hnus a lidé, kteří něco takového dělají to očividně nemají v hlavě v pořádku.

pray for paris image

Jedna věta příspěvku, který jsem zahlédla na facebooku mě hodně zaujala, a to: "Someone has to be blamed, right, but how many innocent people will take the fall for that which they did not do, or give up their liberties in the interests of safety they are unsure of?" (Celý příspěvek ZDE)
Pokud někdo nerozumí, tak je to o tom, že někdo za ten čin potřebuje být obviněný, že? Ale kolik nevinných lidí za to bude muset trpět a vzdát se své svobody za cenu bezpečí, kterého si nejsou jisti?
A o tom bych chtěla psát.

Koho jako první obviníte vy? Muslimy? Všichni na ně tady nadávají, tak proč ne i vy, že? Jenže terosimus není islám, není to křesťasnství nebo buddhismus, nemá žádné náboženství. Ano, většina z nich jsou muslimové, v tom máte pravdu. Jsou to ale náboženští fanatici, kteří si korán vyložili naprosto špatně. Muslimové sami utíkají před takovými lidmi, kterých je v jejich zemi hodně. Mnohem víc, než těch, co jsou tady. Podobné masakry, jako ten, co se stal v Paříži jsou u nich na denním pořádku.

paris, prayforparis, and france image


Dostává mě fakt, jak si lidé stěžují na "humanisty", oni sami by nejradši každého uprchlíka, co přejde pře hranice postříleli, ať je to kdokoliv. Ale jak moc bychom se poté lišili od těch terosristů? Byl by mezi námi takový rozdíl? Chcete mi říct, že je špatné, když oni střílí do nevinných lidí, ale my si můžeme dělat, co chceme? Všichni se bojíme, to je jasné. Koho by taky neděsila představa, že něco podobného se může stát i tady, nebo že takových útoků začne přibývat?

Řeknu to takhle, ocitli jsme se v zasrané situacii, kdy cokoliv, co uděláme, nikdo s tím nebude souhlasit. Chápu, že se začnou uzavírat hranice, že se nejspíš už moc uprchlíků do našich zemí nedostane. Na jednu stranu mě to štve, na druhou jsem ráda. Může se stát, že když je sem dál budeme pouštět, tak teroristů začne přibývat, jelikož, co si budeme nalhávat, pár se jich za chudáky uprchlíky asi určitě vydává. Na druhou stranu je ale špatné nenabídnout pomoc lidem, kteří za nic takového vůbec nemohou a sami hledají bezpečné místo. Co tedy budeme dělat?

Myslím, že pro dnešek se budu snažit vyhýbat facebooku a ostatním sociálním sítím, jelikož každou chvíli najdu článek nebo příspěvek, který mě naštve. A taky asi přestanu psát tenhle článek, jelikož bych se rozepsala až moc a navíc se u toho nejspíš také naštvala, což vůbec nechci. Nechci se s níkým hádat, je mi jasné, že každý má jiný názor a já ten svůj dala nejevo.


paris, pray, and pray for paris image

Co chci tímhle článkem říct je, abyste si uvědomili, že každý muslim není automaticky terorista. Obviňujte teroristy, ne muslimy. Myslete předtím, než něco řeknete.
Je mi líto toho, co se v Paříži stalo a je to něco neuvěřitelného. Ke svým hashtagům na facebooku ale nezapomeňte přidat další země, než je jen Francie. Japonsko, Írák, Palestina, Mexiko a další... Děje se to skoro všude.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Abigail Abigail | Web | 14. listopadu 2015 v 21:59 | Reagovat

Máš pravdu ne každý muslim je hned terorista, jsou tu i jiní. Někdy viním muslimy, protože media nám tohle furt cpou. Je mi moc líto toho, co se ve Francii stalo. Myslím si, že je tady uprchlíku až moc, snažím se být tolerantní. Jen někdy mám pocit, že těm atentátníkům jsou životy ukradené. Že za nic nestojí. Co se stalo ve francii není jediné. Jen to zasáhlo snad všude. A děsí mě to. Ale ani muslimové nejsou svatoušci. Někteří nás doslova nenávidí a vybízejí ostatní muslimy k ubližováním. Ale všichni jsme lidé.

2 PauliaJan PauliaJan | Web | 15. listopadu 2015 v 7:33 | Reagovat

Na začátku školního roku jsem říkala svůj názor na uprchlíky... Nevadí mi, dokud nebudou dělat problémy, pořád mi nevadí, kdyby o nich všichni nemluvili, nevěděla bych o nich, ale kdo ví, možná mezi tou skupinou lidí jsou za obyčejné lidi převlečení ti teroristé, tahle možná skutečnost mě děsí nejvíce...

3 Kix*♥ Kix*♥ | Web | 15. listopadu 2015 v 11:26 | Reagovat

Já myslím že jsi to napsala velice hezky a nikoho by si tímto ani nemohla pobouřit. Nikoho normálního... Mně jenom vadí to, co se rozeběhlo na FB. Ano chápu. Solidarita, soucit. Ale co taková Indonesie? Rusko atd? Požáry, uhoření několika tisíců lidí, padající letadla... každodenně umírá více než tisíc nevinných lidí. To, co se stalo v Paříži je prvotřídní hnus, to nepopírám... Ale když už se tedy máme zamýšlet nad světem, tak nezapomínejme, že to není jen Paříž, ale je to téměř všude, (tak jak píšeš). A taky mi vadí lidé, kteří se normálně ani nepomodlí a teď sdílí "Modlíme se za Paříž" - v mnohých případech je to opravdu směšné. Já nad tím vším přemýšlím, v tichu doma. Nepotřebuju to zviditelňovat na FB, to k ničemu nevede. Akorát k hádkám mezi lidma, protože každý na to má samozřejmě jiný názor...
A souhlasím i s tím, že každý muslim není terorista...
Jenomže tento svět už je taky zasraný vším tím hnusem a svinstvem, že nevím, zda bude někdy pokoj a zda se svět vůbec někdy vzpamatuje. Spíš ne...
Ale napsala jsi to moc dobře :)

4 Smilee Smilee | Web | 15. listopadu 2015 v 15:45 | Reagovat

[1]: Naprosto s tebou souhlasím. Je mi jasné, že ne všichni muslimové jsou svatoušci... stejně jako další lidé jiného náboženství.

[2]: Přesně tak. Ta představa, že sem pustíme někoho takového je strašná a já se toho taky bojím. Jenže co udělat s těmi lidmi, kterým jde o život mnohem víc, než nám právě teď? Je to na houby.

[3]: Ano, pokud dali na fb to, že si člověk může "zkrášlit" svou profilovku francouzskou vlajkou, proč nedali na výběr i jiné země, které jsou na tom podobně nebo i hůř. Proč do téhle doby v televizi nebylo nic tak srdcervoucího, když nevinní lidé umírali mnohem dřív? Souhlasím s tebou. Svět se z tohohle nejspíš nevzpamatuje. A může si za to sám.

5 Anna Anna | E-mail | Web | 15. listopadu 2015 v 16:50 | Reagovat

Souhlasím. Mnoho lidí - velká většina - si myslí a tvrdí, že by se měl islám likvidovat. Ale terorismus a islám jsou dvě rozdílné věci. To, že si teroristi korán vyložili po svém, ještě neznamená, že jsou všichni muslimové zlí. Naopak - existuje skupina muslimů, kteří bojují proti terorismu, jako je právě ta situace v Paříži.
Obávám se, že za pár let se moje děti budou učit o další náboženské válce, ne-li 3. světové válce.

6 Nico Nico | Web | 16. listopadu 2015 v 17:27 | Reagovat

Musím s tebou naprosto souhlasit. Já už se k tomuto raději nevyjadřuji-ti lidi jsou idioti, stále mi vrta hlavou proc? proc se vlastne valči? jako k čemu to sakra vede? Jenomže kdybych jim tohle řekla tak si myslím že mě na místě odstřelí. Nemá to smysl. Já se připravuji na 3.světovou, protože tohle nikam jinam nepovede.

7 Catie* Catie* | Web | 22. listopadu 2015 v 18:07 | Reagovat

Krásný článek :) :)
Ve všem souhlasím, a tak nějak nemám co dodat :) Vyjádřila si tak nějak myšlenky, které mám i já :D :)

8 Blásínek Blásínek | 28. listopadu 2015 v 17:27 | Reagovat

Konečně! Konečně aspoň jeden článek, co uprchlíky otevřeně jasně a definitivně nekritizuje. Tenhle článek je sice hlavně o tom terorismu, ale což o to, na ty útoky má asi každý kromě teroristů stejný názor. Zato o přijímání uprchlíků jsem pořád četla jen samé kritické články. A sice chápu jejich strach (aspoň částečně, i když ho nesdílím), možná i jejich nechuť, ale stejně nedokážu pochopit, proč to ti lidé tak jednoznačně zavrhují. Je to nebezpečí, ale říct o uprchlících, že "jsou to vrazi a tím, že je pouštíme k nám jen ničíme nás a celou Evropu" je hloupost. Nemůžu si pomoct, ale přijde mi to hrozně hloupé. A přirozeně je nevidím jen pozitivně, ale ani ne tak špatně. Mám podobný názor jako ty a jsem ráda, že jsem konečně narazila na takový článek :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama